ΙΡΛΕΝ & Μαθησιακές Δυσκολίες

Το σύνδρομο Ίρλεν  παρουσιάζει την ίδια σχεδόν εικόνα με ένα άτομο που έχει δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες. Πολλές φορές έχει γίνει λάθος διάγνωση από ειδικούς ή τα παιδιά αυτά που είχαν το σύνδρομο μαζί με κάποια άλλη διαταραχή ακολούθησαν θεραπευτικά προγράμματα που δεν είχαν απόδοση λόγω του γεγονότος ότι αψηφήστηκε το αντιληπτικό αυτό πρόβλημά τους.

Πως εξηγείται:

Οι μαθητές που έχουν το σύνδρομο έχουν ευαισθησία σε συγκεκριμένα μήκη κύματος του φωτός με αποτέλεσμα ο εκάστοτε εγκέφαλος να υπερφορτίζεται μέχρι στο σημείο που δεν μπορεί πια να επεξεργαστεί σωστά την πληροφορία που βλέπει. Λόγω του γεγονότος ότι τα κείμενα που ο μαθητής μελετάει αποτελούνται από λευκό φόντο και μαύρα γράμματα, οι σελίδες συγκεντρώνουν όλη την ακτινοβολία. Ανάλογα λοιπόν με τη σοβαρότητα του προβλήματος ο μαθητής έπειτα από κάποια ώρα διαβάσματος αρχίζει να αντιλαμβάνεται το υλικό που διαβάζει παραμορφωμένο.(βλ. παραμορφώσεις). Είναι λοιπόν επόμενο και φυσικό εύκολα ο μαθητής να δώσει την εικόνα ενός μαθητή που δεν μπορεί να μάθει τα γράμματα (να μπερδεύει το θ με το δ ή το φ με το β κ. ο .κ) ή να μπερδεύει γράμματα με αριθμούς (το 3 με το ε  ή το 6 με το 9).Στην περίπτωση των μαθητών με το σύνδρομο Ίρλεν δεν υφίσταται πρόβλημα στην αποκωδικοποίηση των παραπάνω συμβόλων, όπως οι δυσλεξικοί μαθητές, αλλά ο μαθητής απλά δεν μπορεί να δει αυτά τα σύμβολα. Παρατηρείται διάσπαση προσοχής,  υπερκινητικότητα την ώρα της ανάγνωσης ή της γραφής.

Σύνδρομο Ίρλεν και κατανόηση ή απομνημόνευση κειμένου

Οι μαθητές με το σύνδρομο Ίρλεν, αποδεδειγμένα έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο και σε αυτό ευθύνεται το φως. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν διαβάζουν να μπορούν να δουν μεμονωμένες λέξεις ή κομμάτια λέξεων από ολόκληρες προτάσεις ή σειρές που θα ήταν λειτουργικό. Έτσι αδυνατούν να καταλάβουν ή να θυμηθούν όλα αυτά τα κομμάτια που έχουν αποθηκεύσει είτε σαν νόημα είτε σαν αποστήθιση, ιδιαίτερα όταν το κείμενο είναι δύσκολο.

Γενικά, οι μαθητές με το σύνδρομο παρουσιάζουν προβλήματα στην ταχύτητα, και ακρίβεια της ανάγνωσης, συγκέντρωσης και  οπτικής ανίχνευσης.

ΙΡΛΕΝ ΤΕΣΤ

Κυκλώστε  όποιο από τα παρακάτω αποτελεί πρόβλημα για εσάς ή το παιδί σας  :

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

  • Φτωχή κατανόηση
  • Παράλειψη λέξεων ή γραμμών
  • Διάβασμα αργό και διστακτικό
  • Διαλλείματα
  • Χάνουν συχνά το μέρος τους
  • Αποφεύγουν το διάβασμα
  • Διαβάζουν σε χαμηλό φωτισμό
  • Διαβάζουν λάθος τις λέξεις

ΦΥΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

*Κατά την διάρκεια αναγνωστικών και αντιληπτικών ασκήσεων

  • Κόπωση ή έντονη προσπάθεια
  • Κούραση ή  αίσθημα νύστας
  • Πονοκέφαλοι ή  ναυτίες
  • Ανησυχία και  νευρικότητα

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΗΣ

  • Πρόβλημα στην αντιγραφή
  • Άνισα διαστήματα και μέγεθος γραμμάτων

ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Έντονη προσπάθεια ή  κόπωση στη χρήση υπολογιστών
  • Δυσκολία στην ανάγνωση μουσικής
  • Επιπόλαια, απρόσεκτα λάθη( ή και στα μαθηματικά)
  • Δυσκολία  να εντοπίσουν συγκεκριμένους αριθμούς σε στήλες
  • Μη αποτελεσματική  διαχείριση του χρόνου μελέτης

ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΒΑΘΟΥΣ

  • Αδεξιότητα
  • Δυσκολία στο να πιάνουν μπάλες
  • Δυσκολία στον  υπολογισμό αποστάσεων
  • Δυσκολία στην  ακριβή αντίληψη του περιβάλλοντος

Αν υποφέρετε σε τρεις ή και περισσότερες  από τις παραπάνω ενδείξεις , η Μέθοδος Ίρλεν μπορεί να βοηθήσει.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ